Ämne: Älskar Paros
Visa ett inlägg
  #5  
Gammal 2015-10-15, 18:30
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Älskar Paros

Citat:
Ursprungligen postat av Malina Visa inlägg
Jag har rest MYCKET i Cykladerna,men aldrig varit på Paros mer än en dagstur. Blir mer och mer nyfiken och skulle i så fall vilja bo i Naoussa. Är det någon som har erfarenhet av Manis Inn?
Har du aldrig bott på Paros. De trodde jag efter alla dina resor i Kykladerna.

Jag vet att du gillar Naxos. För mig var det tvärtom för många år sedan, jag hade aldrig varit på Naxos.

Jag kom till Paros första gången 1981, och återvände sedan nästan varje år fram till början an 90-talet. Ibland stannade vi två veckor, vissa år blev det fyra veckor. Bodde alltid på samma pensionat i Naoussa. På det pensionatet bodde vi ofta grannar med ett par från Stockholm. De åkte till Paros och Naxos varje år, och vi åkte till Ios och Paros varje år. Vi babblade jättemycket om Ios, och de gjorde detsamma om Naxos. De åkte inte till Ios, och vi åkte inte till Naxos.

Det var först när jag träffade Camilla som jag åkte till Naxos första gången, och det är typ 23 år sedan. Nu gillar jag båda öarna, förstås. Naoussa är nummer ett, man jag gillar även Aliki och Piso Livadi väldigt mycket. När det gäller stränder så finns det minst lika fina stränder på Paros som på Naxos, dock finns det inget som liknar Plaka på Naxos, men å andra sidan finns det inget Kolymbithres på Naxos.

Manos Inn har jag aldrig bott på (bor alltid på samma ställe) men det ser fint ut, och det är krypavstånd till Pipieri beach, och de fina klippbaden som ligger till vänster om stranden.
Svara med citat