Visa ett inlägg
  #6  
Gammal 2018-06-12, 22:30
RobEri RobEri är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 487
Standard Sv: Snart Thassos!

Jag var på Thassos i mitten av maj. Skulle stanna 5 dagar, det blev 8 dagar. Få öar har så många fina stränder som Thassos och då även kombinerad med en otrolig grönska. Har inget matnyttigt tips, men kanske upplysa om att Thassos har ett bra bussnät. Man kan t o m åka runt ön med buss, både medurs och moturs (ön är rund och har en väg som följer kustlinjen). Huvudstaden (Limenas eller Thassos Town) är ganska trevlig, massor med restauranger och två ganska bra stränder. Men bästa stranden är utan tvivel Golden Beach. Marble Beach har tyvärr blivit parasoll-village, kan bara föreställa mig hur det var förut när det fortfarande var "vild".
Just det, missa inte amfiteater uppe på kullen bakom Limenas, och vilken vy över Limenas! Det finns en hel del ruiner uppe på kullen. Gå längst ut på udden (längst till höger, näsan mot vatten) och där finns en "beach bar" som heter Carnagio. Konstigt nog, men det är bakom Carnagio stigen börjar. Gå bara in på gården, det är egentligen inte privat. Fortsätt hela vägen upp till flaggan och du/ni passerar en del fina saker, bl a amfiteater.
Jag kommer definitivt att återvända till Thassos, dock inte som jag gjorde (på egen hand, båtluffning), det är väldigt bökigt.
Svara med citat