Ämne: Jandia?
Visa ett inlägg
  #8  
Gammal 2017-02-04, 15:05
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Jandia?

Hej!
Nu har jag varit hemma några dagar och haft fullt upp med jobb och att hjälpa dotter med familj att flytta.
Vi hade en skön och trevlig semester i Morro del Jable. Vädret var helt okey, blandat sol och moln, vi kunde sola varje dag. Inte alls så blåsigt som jag upplevt det på tex Lanzarote. Temperaturen låg mellan 20-23 på dagtid, något svalare på kvällen. Stranden är ju ett kapitel för sig och är helt fantastisk! Absolut den bästa som jag sett på någon av Kanarieöarna. Vattnet var alldeles turkost! Fast ganska kallt, klart under 20!
Vi åt ett par gånger på La Laja Masse och det var riktigt gott. Flertalet bra restauranger och ganska billigt tyckte vi.
Trevlig by med små gator och gränder. En kväll var det utomhuskonsert på torget.
Hotell Palm Garden ser stort och lite trist ut på utsidan, men har helt okey lgh och stora soliga terasser med fantastisk havsutsikt. Vi tillbringade faktist en hel del tid där och tog det lugnt. Bästa affärsstråket ligger i arkaden där hotellet ligger. Ca 1,5 km trevlig strandpromenad in till den mysiga gamla fiskebyn.

Så ja Netwolf, du kan absolut prova på Morro del Jable tycker jag!
Många hyrde nog bil och åkte runt några dagar. Vi tog det dock lugnt, har åkt på rundtur på Fuerte förut. Det är fint att se de gamla städerna Betancuria och Antigua.

Katitzi
Svara med citat