Visa ett inlägg
  #48  
Gammal 2020-10-24, 13:42
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Sv: Greklandslängtan ...

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Ja, det är det nog många som har. Jag med. Dock är det en risk med förvaringen. Ibland händer det att de börjar brinna. Det är gamla lithiumbatterier som helt enkelt kan självantända.
T ex har många flygbolag förbud mot att ta med lithiumbatterier ombord, men hur skulle de kunna stoppa det? ALLA har ju en smartphone och dessutom har ju många med sig både datorer och plattor.

Ni kommer väl ihåg Samsung Galaxy Note som oväntat exploderade? Då stod det redan när man bokade att det var absolut förbjudet att ta med sig en sådan smartphone ombord.

Hur gör jag, som är så himla redig då? Jo, jag har mina avlagda mobiler i en plåtlåda, som jag förvarar ute i friggeboden. Skulle den brinna ned, så är det ju tråkigt. Men hellre den än hela huset. Sen har man ju en massa andra prylar inne i huset ändå. Har säkert tio gamla laptops som ligger och skräpar, så att så himla redig är man nog inte ändå.

/Netwolf
Men jag har en fråga till dig Wolfen eftersom jag uppfattat att du jobbar inom IT-branschen. Vad är det för vits med att låta alla gamla mobiler och datorer ligga kvar och skräpa hemma när man väl har ersatt dem med nyare?

Är det inte så att det i några fall t o m är möjligt att få några kronor i inbyte när man köper nytt. Eller, om så inte är fallet, att åtminstone få lämna dem till återvinning utan kostnad. Då skulle man ju slippa problem med brandrisk mm.

Masse
Svara med citat