Visa ett inlägg
  #25  
Gammal 2015-03-04, 20:23
Arasil Arasil är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 10
Standard Sv: Bestämt mig för Alonissos 2015 :)

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Jag har tjatat om Alonissos i många år, men det har inte haft någon större effekt, så du kan vara lugn, Alonissos kommer att förbli Alonissos.
Här är i alla fall en som tagit intryck, om det kan vara någon tröst.

Jag är ny på Kalimera och har kikat runt bland öbeskrivningarna och i forumet för att komma fram till vart vi ville åka i sommar. Det slutade med en kombo i Sporaderna.

Vi landar på Skiathos, men hoppar över att stanna där, utan ger oss genast av till Skopelos, där vi ska bo en vecka på Hotel Selenunda i Loutraki. Där är det bland annat kajakpaddling som lockar.

Därefter åker vi alltså vidare till Alonissos (går direktfärja från Loutraki, vad jag förstår), där vi ska bo på Nina Pansion, som rekommenderats här.

På Alonissos blir det nog mer av en vandringssemester, om hälsporren håller sig lugn och det inte blir alltför hett. Risken finns eftersom vi av olika skäl måste resa 5-19 juli, men vi får väl hoppas att det fläktar lite.

Jag har noterat att det är väldigt stillsamt i Alonissos-forumet, men förhoppningsvis kan jag i alla fall bidra med en reseberättelse efter vårt äventyr.
Svara med citat