Visa ett inlägg
  #68  
Gammal 2011-04-21, 17:11
Mikael B Mikael B är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2009
Inlägg: 57
Standard Sv: Ett nytt liv vid vägens ände

Hej Alla,

Tack för alla positiva och uppmuntrande omdömen om vår bok.

Livet i Sigri, vid vägens ände, präglas av hektiska förberedelser inför påsken. Många bybors släktingar och vänner kommer från fastlandet. Restauranger som varit stängda över vintern öppnar på nytt. Geten skall fyllas

Annars råder här också en stor optimism inför turistsäsongen, som många tror skall bli bättre än de senaste åren. Det finns gott om "rooms to let" och "studios" att hyra för en rimlig penning. Nästan alla med en bedårande havsutsikt och bekvämt promenadavstånd till långa folktomma sandstränder.

Låt mej avslutningsvis få dela med mig av ett brev som idag kom från en läsare av vår bok.

Glad Påsk!

Mikael


Hej!
Mitt namn är Eva Hytönen och jag har precis läst din och Mikael Backmans bok "Ett nytt liv vid vägens ände" och vill tacka så innerligt mycket för denna berättelse. Jag är själv halvgrekinna och mina föräldrar har som pensionärer precis flyttat ner till Grekland till ett hus de byggt själva. Ni har verkligen fångat grekernas mentalitet, resonemang och seder på pricken och det var länge sedan jag skrattat så mycket. Jag kände verkligen igen mig. Gud så många gånger man har hamnat i konflikter pg a alla kulturkrockar. Som till exempel är när byggmästaren säger att han återkommer om några dagar så kan det innebära 2 veckor eller som också ni skrev om att mysa och tända ljus.
Grekerna tror då att någon har dött . Trots allt tokigt som kan hända så tillhör ändå halva mitt hjärta detta underbara land.
Än en gång, tack så hemskt mycket.

Vänliga hälsningar
Eva Hytönen
Svara med citat