Visa ett inlägg
  #28  
Gammal 2007-04-22, 21:52
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Min älskling äter - OBS - ORMBILDER!!

Tja Hasse. Du kommenterar knappt något av det jag skrev ovan. Jag tycker du är snabb på att "rinna undan" nu, när du ändå var så snabbt framme och hackade på mig förut.

Citat:
Ursprungligen postat av Hasse Visa inlägg
Jag får frågan vad jag gör för djur ? Jag tycker om dem, vi har en katt hemma och har haft en katt tidigare också, han blev 11 år. Jag har haft massor av husdjur genom åren, akvariefiskar, hamstrar, undulater, en skrattduva osv.
Jamen det var ju bra. Att ha djur anser jag vara en stor positiv egenskap hos människor. Men de djuren har du väl köpt i djuraffärer? En välgärning i o f s, men har du tagit in ett djur som varit riktigt illa ute? Hemlös eller på väg att avlivas...

Citat:
Jag vet inte vilket annat svar jag ska ge angående frågan om vad jag gör för djur ?
Det var för att ge dig, och Linnea, och även andra medlemmar möjligheten att berätta på vilket sätt ni stöttat och hjälpt djur i andra sammanhang. Om ni ställt upp frivilligt och hjälpt till. Med tid, pengar eller engagemang. Det är väldigt lätt att köpa ett djur i en affär, men det krävs lite mer att verkligen ställa upp och engagera sig...

Jag har verkligen försökt göra det och därför anser jag att det är fel att hoppa på mig och säga att "Det kanske skulle vara nyttigt för mig att se slakten..." Det är speciellt ordet "nyttigt" som både provocerar och irriterar mig.

Jag har gjort mer för djurs välbefinnande hitills i mitt liv än vad de flesta här kommer att göra under sin livstid. Men jag vet också att det finns flera medlemmar här på Kalimera som varje månad skänker pengar till olika hjälporganisationer eller hjälper djur på annat sätt. Och för det ska de ska ha all heder.

Citat:
Men det kanske gäller om man är engagerad i grekernas djurhållning och syn på sina djur, vilda eller tama ? I den frågan kan jag säga att jag inte har någon åsikt alls.
Nu skrev jag i o f s att Linnea kanske skulle kunna hjälpa till att förbättra djurens situation i Grekland i s f a hacka på mig, men vad du menar med det här förstår jag inte. Vad har det för relevans?

Sedan kan jag inte förstå hur du kan skriva att du inte har någon åsikt om djurhållning i Grekland. Du har ju varit i Grekland ett antal gånger och måste ha sett hur de hanterar sina djur. Avskärmar du dig helt och inte vill se? För du kan väl inte vara så känslokall att du inte bryr dig? För oss som tycker om djur är det inte roligt att se. Detta har också varit uppe till diskution många gånger här på Kalimera. Och alla har varit väldigt negativa till vad de sett och upplevt. (All heder till Arne som befriade Getterna...)

Så om du inte ens har någon åsikt om hanteringen av djur i Grekland, kan du heller inte sett hur de hanteras. Då kan jag inte tolka det på något annat sätt än att du inte har något intresse eller engagemang i djur. Och då är du inte en del av lösningen, då är du en del av problemet. Då kan man dessutom ifrågasätta vilket engagemang du egentligen haft de djur du haft tidigare.

Peter - Ju mer jag lär känna människan, ju mer älskar jag djuren...