Visa ett inlägg
  #5  
Gammal 2012-08-15, 18:28
majis avatar
maji maji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 849
Standard Sv: Hersonissos i september...

Citat:
Ursprungligen postat av Celbe Visa inlägg
Törs jag fråga hur jag ska tolka att ni blev chockade ? Var det för att byn hade växt så mycket eller för att det var för mycket barer m m typ "turistbargatan" i Rhodos stad? När man läser informationen hos Ving låter det så klart hur trevligt som helst men beskrivningen i Vagabonds ö-bok fick mig nästan att tänka "ok, vi stannar på anläggningen hela tiden...".

Flott hotell behövs inte för vår del men när det är fråga om kurs och konferenser är det sådana som står till buds. Vill gärna att det blir så bra som möjligt eftersom det trots allt kostar en del pengar samt en veckas förlorad arbetsförtjänst. Har en skräckvecka i Kroatien hösten 2008 fortfarande i färskt minne där precis ALLT gick fel, fast på Kreta lär det väl inte bli 15 grader och regn.

Celbe
Hej igen,
chockade blev vi först och främst av hur det vuxit och med det kommer ju barer, affärer ja allt! Men man måste tänka på att det gått 34 år emellan våra besök där. Jag upplevde det som att Creta maris låg "mitt i smeten" nu för byn blivit så stor men visst det var inte värsta bargatan utanför. Då 1976 fick vi ha ficklampa med oss på kvällen för att hitta tillbaka på en stig, det lär ni inte behöva nu. Jag tror också att det ändå kommer att bli bra och det är stor skillnad att åka privat och i tjänsten. Ni åker ju inte i värsta högsäsongen, jag var där i april och då var det inte så mycket turister såklart men man kan ju föreställa sig hur det är i högsäsong. Vill inte "skrämma" dig och alla är vi olika så det är bara du själv som vet vad du tycker om både hotellet och byn efter din resa.

//maji
Svara med citat