Visa ett inlägg
  #7  
Gammal 2010-05-19, 17:55
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 688
Standard Sv: Hur packar ni in vagnen på flyget?

Citat:
Ursprungligen postat av SteffTee Visa inlägg
På Arlanda finns ingen möjlighet att lämna barnvagn vid gaten. Alla vagnar måste lämnas vid Specialbagagedisken innan man passerar säkerhetskontrollen och kommer in i transit.
Det finns tre sådanan diskar på Terminal 5 (Spec.bag A/B/C) och man blir hänvisad till endera efter incheckningen.

Barnvagnspåsarna kostar 40kr oavsätt flygbolag som SAS ansvar för incheckning inkl ett antal charterbolag.
Påsarna är relativt kraftiga och kan normalt användas även för returresan.
Ja........ jag tog inte upp alla detaljer. Det finns fler spec.incheckningsdiskar etc. Jag reser i år för 7:e gången med barnvagn....Det har varit allt från kombivagn till sulky. (De senaste åren bara sulky). Som litentuva skriver så har det varit perfekt att kunna tejpa fast blöjpaket o.dyl i "paketet"....Men nu behövs ju ej blöjor längre...

Jag skrev även att jag alltid checkat in via specialincheckningen på Arlanda.... jodå, det finns fler än en sådan... det visste vi....
Jag har inte tagit med mig vagnen genom någon säk.kontroll, men jag har kompisar som gjort det. Dock är jag osäker på om det var på svensk eller grekisk flygplats.
Men detta är ju enkelt att kolla via ett telefonsamtal till ex.vis Arlanda.
Jag har för mig att påsarna jag köpte 2008 kostade 20kr. Att de är några kr dyrare idag är ju inte så konstigt. När jag reste första gångerna med bebis så var de gratis.
//C@nny
Svara med citat