Visa ett inlägg
  #6  
Gammal 2019-07-02, 19:11
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 997
Standard Sv: Ska ni gå av HÄR!!!

Ja det är Dolphin Bay jag avser. Visst smälter anläggningen bra in i omgivningen och det är inget jättekomplex, ingen jättestor huvudbyggnad. Men ortsbefolkningen har påstått att de har ytterst få greker anställda där vilket vi inte direkt kan bry oss i eftersom vi inget vet. Och är det ett hotell som får reklam och som får ståta med bilder så är det Dolphin Bay. Alla andra mindre pensionat runt om i byn har kanske sin status efter vad de mäktar med?


Det finns en taverna där som vi kanske borde sätta oss vid någon gång och bilda oss en egen uppfattning.


Vidare så såg jag faktiskt ett gammalt resebrev från bl.a Syros och där beskrev resenärerna att Galissas hade uppåt 10 tavernor!! Det var faktiskt en uppgift jag tyckte var nästan chockerande. Nog för att det finns ett ödehus/ruckel precis före Dolphin Bay som ingen har tagit sig an och fräschat till då till och med en gammal rostig tavernaskylt sitter kvar på det. Men eftersom Galissas har 4 tavernor (min räkning) så undrar jag verkligen var de övriga 5 har funnits? Någon lär ha funnits ända uppe vid kyrkan vid infarten till byn och jag har nog faktiskt sett ännu en gammal tavernaskylt i den omgivningen.


Så i en del avseenden känns Galissas som en plats som blir mer och mer sömnig om historiken har varit så som jag läst om den.




/ Hasse
Svara med citat