Visa ett inlägg
  #7  
Gammal 2012-08-16, 13:23
Lillis avatar
Lilli Lilli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Borgå, Finland
Inlägg: 62
Standard Sv: Hersonissos i september...

Citat:
Ursprungligen postat av Celbe Visa inlägg
... hur är det egentligen?

Vi har en tredje Greklandsresa i pipelinen även i år och det är en kursresa till Kreta. Destinationen var bestämd till Rethymnon men eftersom det valda hotellet inte kunde hålla riktigt vad de lovat avseende kurslokaler m m har hela gruppen bokats om till Creta Maris, ett all-inclusive-hotell i just Hersonissos. Vi kan väl säga så här, det är nog den sista orten vi själva skulle ha valt som resmål på Kreta och all-inclusive är aldrig aktuellt för vår del, och absolut inte i Grekland. (Dessutom består gruppen av c:a 70 vuxna så det finns inga barn att tänka på.) Även om man är på kurs är det ett stort nöje att gå ut på kvällen och äta middag på en taverna, inte sitta på en hotellrestaurang.

Men hur som helst, är det någon här som varit i Hersonissos i eftersäsong och kanske t o m bott på det aktuella hotellet? Vad finns runt omkring? Det ska vara omkring 1 km in till själva orten och det är ingenting att prata om, promenader har vi inget emot, men är ju en liten fördel om hotellet inte ligger alldeles för sig själv, utan det finns någon supermarket och taverna i närheten.

Celbe (lite sur över att inte kunna bestämma själv)
Jag har vistats i Hersonissos massor av gånger i mina unga dagar (på -80 talet) och vi gjorde en 'reunion'resa 2007 dit efter nästan 20 år, visserligen först i mitten av oktober och kunde då konstatera att platsen vuxit enormt och där finns säkert tillräckligt med barer och matplatser åtminstone !
Säsongen var ju nästan förbi då och många hade stängt för året men vi fick allt vi behövde. Jag kunde tänka mej att det finns butiker också i synnerhet på mainroaden och Iraklion är ju inte så långt borta.
September är ju superbra tidpunkt för semester i Kreta!
Ha en bra resa o rapportera hit hur det var !
Svara med citat