Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2008-08-26, 16:09
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Agioi Apostoloi / Öjebyn
Inlägg: 1 349
Standard Visa att jag lever

Hej på alla som jag känner.

Ni andra är välkomna att läsa samt också kommentera naturligtvis.
Lite sentimentalt kanske men livet är inte alltid uppåt utan kan vara ner också.
Dagen igår var en mycket bra dag och jag hade ett samtal med en väninna över en lång tid och det var hur givande som helst. Det kändes som vi känt varandra i 50 år minst.
Sånt är livet. Inga raka rör utan krokigt av bara den.
Jag var i alla fall till stan igår och fick tag på mina inlagda vitlöksklyftor i kryddor och marinad så nu luktar jag grek eller turk. Bestäm det som ni vill. Tack och lov så är Anna Karin min ögonläkare också ett Greklands fan och vitlöksälskare. Jag behöver alltså inte bry mig hur jag luktar ur munnen där. De ringde idag och bokade om mig till den 27-de i stället 8.20.
–I MORGON!

Jag gjorde ett tårdrypande samtal till Mr A i förrgår och han var lika ledsen som jag för att jag inte var på Kreta. För han hade också tråkigt och lite gäster. Tur han inte har några skulder på hotellet utan kan slå igen i morgon om han vill.
–Stor och stark Grek?
–Ja utan tvekan men med en jårnhård vilja av att vara oberoende!
Han kan vara känslosam på samma gång men då helt privat och inte inför sina gäster. Mannen kan till och med gråta även om det inte händer så ofta.
Vi ska prata mer i veckan för det var länge sen vi pratade och det har hänt en hel del. Jag måste bara vänta till han är hemma och inte bara är mobil. Det kan ta tid. Så är det när man lever ihop under en längre tid. I och för sig på varsitt ställe men ses alltid till frukost eller lunch/middag. Han har till och med ringt min Britt och frågat om mig då jag har legat inne. Vi har tyvärr detta förbud mot mobiler på svenska sjukhus. Idag har jag fått fast telefoni här i Sverige och kan ringa till Grekland för 18 öre minuten till fast telefon. Det är dyrare att ringa mina barn här på deras "nallar".
Jag vet att jag har en del av mina vänner här på Kalimera och jag hjälper er så mycket jag kan eller bara finns till när det behövs. Sticker ut hakan ibland men det tål jag, ägnar mig inte åt nedsablingar av någon eller något, tycker inte det finns plats för detta här. Det är tillåtet att fråga mig om telefon och en del saker kan vara enklare att reda ut den vägen.
Jag är lite sysslolös just nu. Det är inte alltid så roligt att vara pensionär och jag skulle gärna villa jobba i stället men det är inte så lätt när hjärnan inte riktigt är med inom data. Har hittat en ny kul grej att hålla på med. Sortera och scanna in mina visitkort med kommentarer på baksidan. Det får väl bli min egen restaurangkatalog i framtiden.
Slut för idag.

Uffe