Visa ett inlägg
  #129  
Gammal 2023-03-19, 01:33
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Vårens tripp till Rhodos/Karpathos......

Hej hopp !!
Vanligtvis kikar jag på Skyscanner, men denna gången kikade jag in på Apollo, och döm min förvåning, där hittade jag en ovanligt billig biljett, så totalt med 20 kg incheckad väska, samt handbagage, plus 25 pix till Röda Korset, så slutade priset på 948 pix, enkelbiljett den nionde april kl 07.00 och landar vid tolvtiden på Rhodos.....
Det var ju ovanligt billigt, för innan låg priserna på runt 2-3 tusen,samt de flesta med en eller två mellanlandningar, där man ofta dessutom måste checka ut och in för varje start.....
Så jag är ohemult nöjd, även om jag får rappa på med gräsklippare, båt, etc.....
Har också bokat rum på Mango utan problem, och tar väl färjan den tolfte. Jag har också bokat rum på lilla hotellet Mertonas, där jag bodde första gången jag kom till öa, 99 tror jag det var....Det ligger nära centralkorset, där taxi och tvenne giroställen finns....Hotellet har sjutton rum, och en go snubbe, Costas, från fastlandet, som jobbar på elfabriken, har köpt in sej i hotellet, och grejat och renoverat så det står härliga till.
Sist jag var där, bodde han i rummet brevid mej, så en och annan gång kunde jag ge honom mat, för han jobbade nog hela dan plus en hel del längre.....
Jag kallar honom technical director numera, då änkan Sevasti är rätt gammal, och sonen som s.a.s äger hotellet, bor i USA, och har väl annat att tänka på. Så Costas sköter det mesta,och tur är väl det. Hanses fruga kommer till våren/sommarn, så det ska bli kul att träffa henne också. Jag hoppas väl att kunna hjälpa honom med dittan och duttan, då jag bor där, sen ska jag förstås jobba med Chroni på musiktavernan Pelagos, med stolrenoveringar, målning och så ska vi byta ut några dörrkarmar, så det är bra att jag kommer ner relativt tidigt, för Pelagos brukar öppna första veckan i maj.....
Så nu vet ni ungefär vad jag kommer att göra därnere, och så ska jag till tandkirurgen Spanos för tandkoll.Till honom går jag varje gång, och han är superduktig. Gaddarna på gubben är väl sisdådär, så det är bra att få ett proffs på tänder två ggr per år....Antagligen betalar det lätt resorna, om man skulle gå till tandläkare i Sverige...Så det finns flera bra tandläkare på Karpathos, så varför inte gå till nån av dom för en koll??
Mvh,
Mikke
Svara med citat