Visa ett inlägg
  #123  
Gammal 2023-02-26, 18:17
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Vårens tripp till Rhodos/Karpathos......

Sönda 26 februari.......
Hej alla !
Som sagt, jag fick mitt FB konto hackat den 25:e december förra året, sen har jag förgäves försökt att få tibax det....Men det ser mörkt ut, så jag får välan ta och starta ett nytt konto när det lider...
Jag mår bra, har undvikit att bli smittad av Covid, och haver fått fem injektioner, p.g.a. min alltmer höga ålder, haha....Fortsätter dock att jogga varannan dag runt Lambergstjärnet, men tar ingen tid och stannar förstås när jag träffar nån bekant,det gäller att vara rädd om det oplanerade mötet, som har tyvärr blivit att mer sällsynta...
Ska odla tobak i trägårn denna sommar, och göra mitt eget snus. Det ska bli intressant...
Har förstås börjat kika efter biljetter till Grekland, men det är MKT dyrare, ser det ut som. Dock kan jag tänka mej att åka tåg Karlstad-Köpenhamn och flyga därifrån, eller rent av från Hamburg? Jag är för dum för att bekymra mej, så jag hittar säkert nåt sätt att ta mej ner....Kanske Interrail till Ancona eller Brindisi och sen över till Patra?? Jag har förstås reguljär kontakt me Chronis Panaretos, och har beställt och fått filtsulor till ALLA stolarna på Pelagos....Det ska målas en del, och antagligen får vi byta ut dörr-ramen till killarnas toalett, etc, mm..... Jag försöker nog att ta mej ner i mitten av april, för Pelagos brukar ju öppna i början av maj. Är det nån mer än jag som ska neråt Karpathos i vår?? Marit och Marko kommer i höst, för det vet jag, då min telefon fickringde dom, haha.....
Här hemma på Lamberget står snödropparna ganska höga, och haren som håller till på gaveln mot skogen, har fått äpplen idag.
Han, eller hon, har ju s.a.s flyttat in på baksidan, där nästan ingen är, förutom jag....Jag byggde om min garagebänk till harhotell, men där ville han/hon inte gå in, utan satt under pisktällningen och glodde på bänkhotellet. Då passade jag på när haren var i skogen, att fälla ner den där plattan, och lade på lite plattor av diverse material, samt att jag la på en syntetmatta, som säkrades mot marken av ett tjockt plattjärn. Nästa sida bidde en bord på högkant, så nu sitter haren under tak och vindskyddad, plus att jag kastar ett par äpplen var och varannan dag. Den flyttar sej inte numera, kanske känns jag igen??
Bara två dar till mars......
Hare bra å vi ses (kanske?) på Karpathos/Rhodos
Mikke
ps. Zoriana, som fordom hade ett place på Karp, ska nu öppna Hammam i Gamla Stan på Rhodos...d.s
Svara med citat