Visa ett inlägg
  #3  
Gammal 2019-02-03, 17:17
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: supermarket i Panteli??

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Jo, det finns en större affär numer. Har glömt att rätt på Kalimera, men det är fixat nu.
Se där ja! Inget varar för evigt!

Själv saknade jag inte supermarket i Panteli särskilt mycket när vi bodde där 2016. I byn fanns förvisso en liten minimarket med mycket begränsat sortiment. Men vi handlade aldrig där. En sak jag gillade med Leros var att det var så nära mellan byarna. Promenaden från Nickis Studios i Panteli, där vi bodde, upp till supermarketen i Platanos var inte många minuter lång. Så det var dit stegen gick när vi skulle handla. Och ungefär lika nära var det sedan därifrån och ner till Agia Marina när man ville uppleva mera vardagsliv.

Men för Birgit skulle det vara ett plus om/när vi kommer tillbaka till Leros. Själv gillade jag skarpt promenaderna mellan byarna på Leros. Men hennes rygg var inte lika lycklig. Särskilt inte rutten Panteli - Platanos - Agia Marina eftersom det är just som jag skrev ovan, först mycket upp och sedan mycket ner. Men nu kan vi alltså bunkra "hemma" i Panteli vid nästa besök.

Masse

PS. Janne! Den nya supermarketen, är det en utbyggnad av den tidigare minimarketen, eller är det något helt nytt, och i så fall var? Mest för att jag är nyfiken. Risken att gå vilse eller missa en supermarket i Panteli är ju obefintlig. DS.
Svara med citat