Visa ett inlägg
  #20  
Gammal 2016-12-16, 17:34
Getpinglans avatar
Getpinglan Getpinglan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2013
Ort: Stockholm
Inlägg: 360
Standard Sv: Har jag gjort bort mig igen?!

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Vågar jag starta en ny tråd...😯??
Tack Kajja för att du vågade - och det gick ju bra! Du lyckades med en bra trådstart med rolig fortsättning. (Detta är en konst har jag märkt - hur gör man? ) Här har det bjudits på rolig läsning. Tack alla som delat med sig!

Jag har gjort bort mig många gånger, men den första pinsamma grejen som kommer upp är följande: På Kos 2001 när jag hade förbokat ett rum för att jag kom med flyget väldigt sent på kvällen - och skulle iväg till Kalymnos så snart som möjligt - utspelade sig följande:

Hyresvärdinnan visar mig runt i studion. När vi går in i badrummet rusar en stor kackerlacka över golvet. Rent reflexmässigt trampar jag på den. - Sådana finns inte här, säger hyresvärdinnan...

Nästa morgon när jag vill checka ut, frågar mig värdinnan varför jag skulle åka, var det möjligen något fel på rummet? Jag minns inte om det var så att hon tog för givet att jag skulle stanna i flera dagar, eftersom hon inte godtog ursäkten att jag skulle åka iväg till en grannö. Och jag, med just då knackig grekiska, ville säga - vilket var helt sant - att det var så mycket ljud utanför rummet som låg centralt i Kos stad - att det varit svårt att sova. Men istället sade jag - "att det var så mycket smuts där" .... (Jag hade blandat ihop de grekiska orden för oljud och smuts - och Det var pinsamt! ) Kan ni tänka er uttrycket i hennes ansikte. Hon var inte glad kan jag säga...
Svara med citat