Visa ett inlägg
  #16  
Gammal 2016-12-16, 08:46
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 750
Standard Sv: Har jag gjort bort mig igen?!

Mitt 2:a bidrag:

Jag lider av kronisk flygrädsla som kommer och går i skov,
och det har inget med hur många gånger man har flugit att göra. Detta utspelade sig under en period där åkomman var högt aktiv.
Vi satt med ett glas vin (mitt flygbränsle) på Landvetter och tittade på folk. Plötsligt fick jag syn på ett par, här döpta till"otäcka paret",som i mina ögon såg lite malplacerade ut.
Högljudda och något vingliga.

De försvann in på toan och när dom kom ut igen var dom påtagligt påverkade av något. Ska dom verkligen ut och resa..?!
Stackars dom som får dom på samma plan, sa jag till min man.

Vi traskade bort mot gaten och vilka ansluter till oss ombordstigande ?! Otäcka paret!!
Paniken stegrade inom mig.
Jag såg framför mig hur mannen i sitt drogrus, skulle slita upp nödutgången på planet, överfalla flygvärdinnan mm.

Jag visade upp mitt bordingcard och viskade samtidigt till flygvärden: Titta inte nu men längst bak i kön....osv.
Jag sa även att jag går av planet om dom ska med.
Något min man och jag inte hade kommit överens om.

Väl i sätet kunde jag iaktta aktivitet och telefonsamtal utanför cockpit. Kaptenen meddelade i högtalarna att vi skulle bli lite försenade. Men guuud, vad hade jag ställt till med?!!
När flygplansdörren äntligen stängdes var jag otroligt lättad. "Otäcka paret" fick inte gå ombord
Röd om kinderna men övertygad om att jag påverkat ödet,
lyfte vi mot Kreta.
/Kajja
Svara med citat