Visa ett inlägg
  #6  
Gammal 2023-05-05, 18:44
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Nu är det nära …

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Tänk att några kilo kan göra en så lycklig. Det var när vi för någon dag sedan upptäckte att resväskan får väga 23 i stället för 20 kilo. I morgon blir det: Arlanda, Rhodos och några dagar senare Tilos …
Ha ha ha! Lycklig och lycklig??? När vi för en hel del år sedan för första gången (som sen skulle bli väldigt många) besökte Fuerteventura så sa guiden på ankomsttransfern bl a ....... "Tänk nu på när ni reser hem att här är de väldigt kinkiga vid invägningen. Så .... mitt råd är .... ingen övervikt!"
Ja ja! tänkte Masse. Sånt snack! Det så de alltid säger för att ha ryggen fri.

Tänkte inte särskilt mera på det. På utresan hade vi koll att det var ok med vikten. Handlar sedan många år inte på oss något när vi reser. Den tiden är förbi. Men .... något måste ha slunkit ner i min väska utan att jag tänkt på det.

Hemresa. Vår tur i incheckningen. Väskan vägs och konstateras väga 21 kg.
"Jaha! Ett kg för mycket" var budskapet. "Du kan gå bort till servicedisken där borta och betala." Sagt och gjort. Och 5 min senare kunde jag knalla vidare glad och "LYCKLIG" och 400 spänn fattigare i vetskap om att mitt bagage skulle fraktas hem i god ordning.

Sjöborren: Hälsa så gott till vårt kära Tilos! Trevlig resa!

Masse
som tack och lov har lärt sig en del med åren
Svara med citat