Visa ett inlägg
  #19  
Gammal 2017-09-08, 11:46
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Rumänska Thassos

Citat:
Ursprungligen postat av maji Visa inlägg
Hej alla!
Har sedan i lördags varit här på Thassos
Läste på innan om ön och tyckte att det lät positivt
Har varit på 42 öar runt om i Grekland så jag tycker att jag har lite att jämföra med
Jag tycker det är en katastrof! Sticker förmodligen ut huvudet men här är ju bara rumäner, bulgarer och turkar! Därmed inte något ont om dem men hade jag velat umgås med dem så hade jag valt att åka till deras länder
Getingar finns det några också men de är definitivt i minoritet och utgör inget större problem
Stränderna är fullständigt överbefolkade och det mesta känns väldigt ogrekiskt
Vi har ett helt ok boende i Limenas som för övrigt vi är glada över att vi valde att bo i
De andra orterna känns ju bara helt överexploaterade
Vi har ätit gott och blivit väl bemötta men nej detta var inte vad jag förväntade mej
Jag har nog aldrig blivit så besviken på en grekisk ö!
//maji
Hei Majii,
Veldig trist å ikke være firbøyd med ferien!
Jeg er enig med deg i mye av det du skriver og forstår at du er glad du valge å bo i Limenas😊
Jeg var på Thassos for første gang 3-10.juni i år og likte meg veldig godt, så vakker natur, fantastiske strender, god og billig mat og vennlige mennesker😊
Reiste sammen med barnebarn på 21 år, valgte å bo i Limenaria da.

For meg var Limenaria i "meste laget", men til å være et Chartersted, m y e bedre enn mange populære tilsvarende på andre øyer, syntes jeg...
En levende by, passe blanding av "typisk gresk" sjarmerende, "vakkert og stygt", bra nok strand ( med god plass) og trivelige tavernaer.
Sist, men ikke minst, fantastisk eier og ansatte på det lille hotellet vi bodde❤️
Vi kjørte ikke, men tok taxi til flotte strender få km unna, Tripoli og Psili Ammos,
Det var fhv mange turister da og, men ingen trengsel på noen strand.
Gjorde og noe jeg ikke husker sist vi gjorde, kjøpte en utflukt/Øytur av Ving,
den var fin, interessante og passe lange stopp😊

Hit må Arne og jeg reise tenkte jeg, og det gjorde vi👍
Var på Thassos 19-26.aug, jeg hadde funnet en reise til lille Skala Kallirachi, en fiskelandsby, stille, bildene jeg så stemte med vår smak.
Ikke mange turister der, men nok tilbud...
Det eneste plagsomme var bier?/veps/getinger, men det gikk greit det og, for oss som ikke er redd dem/eller allergiske, men vi velger ikke Thassos i august igjen..
For selv om vi bodde så godt, ville vi "ut på tur" leide bil et par dager, og tok buss til Limena og Limenaria.
Vi var forberedt på at de fineste strendene skulle være fulle, men ikke s å overfylt
Noen kjørte vi bare forbi, et par av dem, de som ikke hadde dunkemusikk!!! , badet vi på, la oss helt i front/utkanten nær havet...
Drømmestranda fra Juni, Psili Ammos, kjente jeg ( nesten) ikke igjen, det var helt forferdelig...😢
Marble Beach tenkte vi ikke engang på...

Og, du har rett, det er østeuropeere som dominerer fullstendig i august,
- og de har biler med seg alle, fine biler...
Men har ingen negative erfaringer, men noen fordommer finns jo🙈
Jeg var forberedt på det, pga geografien, en positiv ting er at de er med og holder prisene nede👍
Vi reiser gjerne til Thassos igjen, men ikke i august!
Tidlig Juni var perfekt😊

I går la jeg ut mange bilder fra Skala Kallirachi på Facebook i går, vet ikke om du er der/har sett dem?😊
Svara med citat