Visa ett inlägg
  #60  
Gammal 2011-06-12, 03:52
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Ekonomisk kris i Grekland

Jag förstår inte hur ni andra kan vara så nonchalanta i era inlägg som ni är. Grekland står på randen till ekonomisk bankrutt. Dvs ett totalt ekonomiskt sammanbrott. Det är inte en teoretisk Kometkatastrof, om jag nu tolkade det inlägget rätt, det är en brutal ekonomisk verklighet. Nu är jag lite besviken på er. Inser ni inte hur allvarligt läget är där?

Citat:
Ursprungligen postat av Seukel Visa inlägg
Det jag är mera rädd för är att det grekiska parlamentet den 28 juni kommer att säga nej till fler besparingar. Då faller alltihopa, både regeringen i Atén och den nästa utbetalningen.
Det finns en stor risk för ett nej. Men fallar Regeringen för det? Osäkert. Och eftersom EU verkar ha gett sig fan på att rädda Grekland så trixar man nog runt det om det värsta skulle hända... Får man hoppas. Men om regeringen faller. Och nästa utbetalning ställs in. Då går vi från allvarligt till katastrof... Då blir det total ekonomisk kollaps i Grekland.

Citat:
Vill man vara i landet som turist då? Jag vet inte.
Inte i centrala Athen eller andra större städer nej. Ute på öarna tror jag inte man märker något. Samtidigt tror jag man är rätt fredad från rent fysiska problem som turist. Att man kan drabbas av strejker och sådant är en annan sak. Transporter och flyg kan bli försenade osv. Men några större problem tror jag inte att vi som turister drabbas av. Så det är "bara å åk..."

Peter