Visa ett inlägg
  #59  
Gammal 2011-06-12, 01:47
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Kalithea, Chania
Inlägg: 1 371
Standard Sv: Ekonomisk kris i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av nikki73 Visa inlägg
Laero!

Var hittar jag det inlägget? Ja, jag har ju egentligen svårt för att tänka mig att grekerna skulle vara arga på oss turister och att de inte skulle behandla oss väl. Jag vet inte varför jag blir rädd och lite ledsen. Känns sorgligt att åka till ett land i sönderfall! Eller är det så att man inte kommer märka något där? Samtidigt så känner jag ju att jag som turist trots allt kommer med pengar till dem!

Jag skulle vilja påstå att ALLA greker med förståndet i behåll glädjs åt de turister vi har/får i år. Utan turism stannar landet av, kassorna sinar och vi blir utan levebröd. Jag tvivlar starkt på att de som turistar i Grekland kommer att märka av några som helst oroligheter så länge de undviker osorhärdarna i Aten. "Mina" turister runt Chania är nöjda med allt utom möjligen det kalla vattnet och vindarna runt Chaniakusten. Priserna har inte gått upp på "allt", vi strejkar inte märkbart mer än förr och här på Kreta är det inga vilda kravaller som jag hört om. Vi strejkar inte mot turism/turister, utan mot nedskärningar av redan låga löner och löjligt låga/obefintliga förmåner som uppkommit för att "Prins John" (Robin Hood) stoppat pengar under kudden. Här på Kreta skulle många välkomna en blomstrande vinterturism och jag delar gladeligen med mig av hotell- och lägenhetstips för vinterboende i mån av tid.

//Kikh