Visa ett inlägg
  #8  
Gammal 2018-06-28, 17:50
giggsan giggsan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2013
Ort: Skogås
Inlägg: 318
Standard Re: Sv: Min första resa till Kalymnos

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Så trevligt att ni skall till Kalymnos :-) Här kommer lite tips från mig!
Vi brukar hyra bil från alfa rentals, gå dit gärna dagen innan och hör om dom har lediga bilar. Med bilen skulle jag åka mot Emborios och lite innan man kommer dit går det väg mot Palionisos, vägen går över berget och man har fina vyer. Palionisos är en fin liten vik, där man kan bada om man vill. Finna några små tavernor också. Idylliskt! Därifrån kan ni köra till Emborios. Där finns en bra badstrand och ett antal tavernor av vilka Harrys Paradise Taverna är favoriten för oss. Fantastisk mat i en härlig trädgård :-)
Ni får säkert en karta och tips från uthyraren också :-)


Tavernan Avra, som ligger bredvid nämda Aegena taverna har minst lika god mat som där och samma härlig utsikt över vattnet och Telendos.
Tavernan Zorba i Massouri har musik och dansuppvisning varje söndag kväll. Bra musik och musikanter. Sevärt!


Min favorittaverna är i Myrties. Taverna "Kouzina by the see" Där sitter man också på en terrass och ser en fantastisk solnedgång bakom Telendos, medan man äter god mat :-) Strax innan den tavernan ligger Nefeli-hotell och bar (där vi alltid bor) Vackraste trädgården på ön och vackra drinkar om man vill ha det. Annars kan man dricka kaffe,eller vad man vill! Väldigt trevliga ägare!


Vlyhadia ligger på andra sidan ön. Också värt ett besök!


Hoppas du fick några tips, som passar! Trevlig resa till mitt andra "hem"


Riitta



Vilka toppentips! Tack Har noterat dom alla!

Känns som att Kalymnos är en ö för oss, av allt jag läst och hört inför resan så känns det helt rätt!
Svara med citat