Ämne: Skräp
Visa ett inlägg
  #35  
Gammal 2006-06-26, 00:18
xixis avatar
xixi xixi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 51
Standard Sv: Skräp

Citat:
Ursprungligen postat av Zanét
Joho du nog är det de själva som slänger flaskorna till höger och vänster. Har vid några tillfällen suttit i bil och när man druckit upp sin flaska blivit uppmanad att kasta ut den genom fönstret Har givetvis vägrat och sällskapet har skrattat glatt åt svenskans konstigheter Det är dock inte jag som har de största svårigheterna utan stackars grekisk sambo som måste argumentera och försvara VARFÖR han inte vill kasta sin plastflaska utmed vägen. När vi diskuterar miljöproblematiken får vi alltid till svar att "men det här är Grekland..." Suck...

//Zanét
Det är detta jag menar med att argumentera och bli arg, ständig dessa miljö diskussioner. Man måste nästan försvara att man inte vill skräpa ner i naturen. När jag är i Grekland befinner jag mig oftast i Thessalien. Där är nedskräpningen nästan värre än på öarna, så nog är det grekerna själva som skräpar ner.

Zanet: Det är bara att ta strid... vet inte hur många flaskor jag har stoppat som varit på väg ut från bussfönster, med en arg blick och ett väl valt ord kommer man långt, men får en del ovänner. Men vad gör det om hundra år när Grekland kanske är fritt från skräp??
Svara med citat