Visa ett inlägg
  #2  
Gammal 2020-11-25, 11:19
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 998
Standard !!

Det där bevisar att de där j****a getingarna faktiskt är KÖTTÄTANDE !!!

Under en vistelse på Kalymnos 2013 så skulle vi äta frukost på vår uteplats. En av de där getingarna uppenbarade sig, vi kunde verkligen höra dess "bombplans-liknande" ljud och vi blev vettskrämda. Vi flydde in i lägenheten och beskådade dennes besök bland våra frukost-saker. Efter en lång väntan kunde vi återvända, tveksamt men ändå hyfsat säkert. Då hade den bitit av c:a en centimeter av ett hörn på en mortadella-skiva på en brödskiva !!!

Något senare, minns ej exakt när så uppenbarade sig en av getingarna igen men då kunde jag slå ihjäl den. Tänkte inte mer på det, den låg där på stenbeläggningen på uteplatsen. Om det sedan var samma dag eller dagen efter så upptäckte vi att en myrarmé hade upptäckt den ihjälslagna getingen varvid de mödosamt men metodiskt skickade sina starkaste medlemmar och släpade iväg getingen ner i ett litet hål mellan stenarna på beläggningen där utemöblerna stod.

Jag fick ett par riktigt sensationella (tyckte jag då) bilder på skådespelet, vi kommer aldrig att glömma dessa dagar på Kalymnos av den här anledningen.


/ Hasse
Svara med citat