Visa ett inlägg
  #22  
Gammal 2022-12-19, 12:04
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 742
Standard Sv: Älskade Kreta, nu är jag här igen!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Sol och hav Visa inlägg
Ja njut nu varenda dag i underbara Paleochora!!!

Maria
Ja, jag njuter varje dag, Maria!
Här har varit ett par underbara dagar på 22-25 grader. men i morse när jag vaknade hörde jag vindens och havets brusande. Stenen som håller fast min grind had flyttat sig och grinden slog fram och tillbaka till min och grannens förtret. Lyckligtvis hade även hans sten förflyttat på sig, så det var inte enbart mitt fel. Solen skiner dock från en klarblå himmel. Redan igår kunde man märka att en väderväxling var på gång. Dimman kom från havet.

Här håller man på att restaurera altanen till Waters dge Cafe, så det går inte träffa mina vänner, som skyr turisterna här i högsäsong, men dyker upp igen när det är lågsäsong. Mina kära gubbar. Tanken är att att Haris och Katerina öppnar imorgon. Köksdelen är intakt, så Katerina lagar frukost och middag åt mig.







Redan första aftonen plockade jag fram min prylar som förvaras i en bag i Haris källare. Här i studio 3 boar jag in mig och trivs, speciellt under vintern.




Så här ser det utanför min studio. Här håller man på att spruta vatten på borden, för att i afton eller imorgon plocka in dom på altanen.




Lite kaos är det fortfarande. Man har även förstärkt plastfönsterna som dras ner. Då kommer ingen värme att sippra ut från den vedeldade kamin i fortsättningen.




Katerina ställer nu upp som konstnär, nu när Flora har försvunnit. Denna kruka ska jag ha min amaryllis i min studio.




Nu måste jag berätta en liten hemlis för er! När George, min chaffis skulle köra mig sa jag åt honom: Vi måste stanna vid en blomsteraffär!!!! Snäll som han är stannade han vid en jättestor affär med både blommor, växter och örter. Om jag kommer in i en sån affär blir jag så lycklig, så lycklig! Så det tog ett litet tag, så George ropade till mig. Så det blev färdighandlat. Arne tyckte alltid det var pest när jag var i en blomaffär, så det var nog därför HAN varje fredag själv köpte blomster till mig. Då slapp han vänta på mig.

Två växter blev det till mig och en stor bukett till Ekaterina. Hon och Haris hade nämligen gift sig 3 dagar tidigare! Utan min vetskap. Dom blev väldigt glada över buketten.

Vi hörs!
Birgitta
Svara med citat