Visa ett inlägg
  #8  
Gammal 2023-11-24, 17:27
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 328
Standard Sv: Kalimera blir intervjuad

Men Janne!!!! Det här artikeln är ju en jättefin hyllning till dig! Med din höga ambitionsnivå och noggrannhet så kan jag förstå om det stör dig med enstaka faktafel.

Men det är väl faktiskt vad som ingår i paketet vad gäller journalistik. På den tiden var det ändå ganska måttligt jämfört med i pressen idag, när en del faktafel dränks i en störtflod av språkliga fel. Stavfel, syftningsfel mm så att man ibland får gissa sig till var skribenten menat.

Du skriver .....

""Men det som störde mig mest var det näst sista stycket där det stod: ”Där kommer de (jag och Camilla, min anmärkning) att vandra obekymrade mellan byarna i den vackra och vilda naturen och äta gott på små tavernor.”
Vilket dravel, tänkte jag, och skrev om hela texten och rättade alla faktafel.""

När jag läser det så tänker jag ..... "att vandra mellan byarna i den vackra och vilda naturen och äta gott på små tavernor." ..... det är väl varken dravel eller faktafel? Eller är jag helt ute och cyklar?

Men om jag tänkt rätt så är det ordet "obekymrade" som stör dig. Och i så fall tycker jag att du kan bjuda på det, för artikeln är, som jag läser den, en fin och välförtjänt hyllning till dig.

Masse
Svara med citat