Visa ett inlägg
  #576  
Gammal 2020-05-16, 07:13
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 890
Standard Sv: Coronaviruset (Covid-19) i Grekland

Hoppas verkligen att Grekland kan få igång turistsäsongen på något sätt. Att man kan rädda det som räddas kan. Här i Finland t.ex. så kommer många att satsa på semester i hemlandet i stället. Det är ju bra för oss, men dåligt för länder som Grekland. Så med tanke på det så hoppas jag att folk skulle komma iväg härifrån åtminstone i slutet av sommaren, kanske redan i juli. Situation här är rätt så bra, men vi vet ju inte hur det kommer att se ut i fortsättningen. Kan förstå att det finns många greker som inte har råd med semester så kanske hemmaturisten inte är till så stor hjälp där.

Överhuvudtaget är det svårt att veta hur folk kommer att reagera. Vill de resa genast när det är möjligt även om det skulle betyda vissa restriktioner (som tester före resandet) eller väntar man hellre på mera normala förhållanden. Själv vill jag nog ha det mera normalt, men jag har ju ingen annan anknytning till Grekland än att jag gillar landet. Inga släktingar, inga vänner osv. Det finns ju väldigt många greker som har flyttat till andra länder så det är säkert en grupp som har stort behov av att resa. Men det beror ju sen mycket på i vilket land de bor i.

/ Anne
Svara med citat