Visa ett inlägg
  #573  
Gammal 2020-05-15, 21:28
Louisa Louisa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Aten
Inlägg: 286
Standard Sv: Coronaviruset (Covid-19) i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av simetra Visa inlägg
Till Louisa framförallt, det är roligt att läsa om din optimism ang. turism till Grekland och hoppas verkligen de/ni kan få till det på något sätt

Vad jag fattat det som gäller det främst s.k "turist-korridorer" med länder som lyckats hålla nere smittan lika effektivt som Grekland och som haft liknande taktik, där kan länder som Danmark, Kroatien, Israel bland några ingå. Jag förstår om svenska turister inte ligger högt på den listan.

Själv pausar jag resandet detta år, känns alltför oroligt med detta virus cirkulerande runt om i världen, bara tanken att sätt sig på ett plan
Jag tänker t ex på när jag flög hem från Karpathos förra sommaren och hamnade bredvid en konstant hostande kvinna, fem dagar efter jag kommit hem hade jag fått ont i halsen som aldrig gick över och en djävulsk hosta och det tog nästan en månad innan jag kände mig frisk igen. Tog även en halsodling och fick veta att det troligtvis rörde sig om virus, jag är helt övertygad om att det var på planet jag blev smittad den gången.
Jaha bara för vissa länder, ok. Det är synd att Greklands bästa kunder alla har en stor smittspridning (England, Italien osv). Men hörde ändå att Tyskland skulle börja flyga till Grekland iaf.

Jag förstår att du är orolig. Och ja, svårt att komma undan att bli smittad av nån som man sitter bredvid på ett flygplan i fyra timmar...men du kanske kan ta på dig en sån där coronadräkt?
Svara med citat