Visa ett inlägg
  #17  
Gammal 2020-10-05, 13:07
naxosss avatar
naxoss naxoss är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 337
Standard Sv: Nu har vi åkt

Nu är vi hemma sen två veckor tillbaks. Säger återigen att vi är glada över att vi åkte. Hösten och vintern kommer att vara lite roligare med årsfärska greklandsminnen

Det var varmt och skönt nästan alla dagar. De två sista blev det svalare, cirka 25 grader och regn. Ett riktigt underbart greklandsregn, både i Paleochora på morgonen när vi åkte och i Platanias på eftermiddagen. Förstår inte hur mycket det kan regna på en och samma gång......
Vi hade mellan 24 och 27 grader i vattnet, vilket är perfekt för en badkruka som jag. Över 35 i luften de flesta dagarna. En dag i början av vår vistelse blåste det jättemycket, upp till 10 beaufort, då hade jag lite svårt att gå... Men vi märkte inte av tyfonen.

Alla tavernor var öppna i Paleochora. Några caféer stängde fyra-fem på eftermiddagen. Många boenden såg väldigt obebodda ut. Bara på nån balkong per boende kunde man se att de hade gäster. Där vi bodde har de fem rum och det var två andra rum som var uthyrda vid några tillfällen.
Platanias, som jag aldrig har varit i bara åkt genom, såg väldigt mycket mer öde ut än vad jag är van vid när jag passerar med bussen och det var väldigt få solstolar på stranden.

Normalt sätt brukar jag redan vara igång med planering för nästa greklandsresa. Det är jag inte i år, men jag drömmer och hoppas att det kan bli två resor nästa år. Vi får väl se......

Tack Birgitta och Janne för födelsedagsgratulationerna

Lena
Svara med citat