Visa ett inlägg
  #30  
Gammal 2014-07-11, 19:15
ofelias avatar
ofelia ofelia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 590
Standard Sv: Samos - Fourni - Ikaria

Nu är jag hemma och tänker med värme tillbaka på Ikaria som uppfyllde våra önskemål med råge.


Vi bodde hos Valetta vilket var ett mycket bra boende men för att ta sig från boendet in till byn går man över en strand en bra bit. Det är kanske inte att rekommendera om man har lite besvärligt med att gå. Jag vet att det finns två boenden som har liknande utsikt som Valettas men som är på "rätt sida" stranden och placerade precis i början av byn. De såg fina ut men jag minns inte namnen men det kanske är någon annan här på forumet som vet det.Vi var och tittade på Cavos bay och jag skulle just skriva detsamma som skrivits här tidigare - det kändes sunkigt.


Det intryck jag fick av några jag talade med var att Armenistis är väldigt lugnt efter mitten på september och då undrar jag hur lugnt de menar för jag tyckte att det var väldigt lugnt nu sista veckan i juni. Allt hade inte öppnat än då de fortfarande väntade på att högsäsongen skulle börja.


Byn Christos Raches tycker jag är värt ett besök då det har en hög "mysfaktor". Vi besökte även två kloster vilket var uppskattat av hela familjen. Det första var Theoktitsis Monastery och det andra minns jag tyvärr inte namnet på.


Om vi skulle bo någon annanstans på Ikaria förutom Armenistis så skulle det nog bli Evdilos. (Vi har inte varit i Therma som också är en by omtyckt av turister)


Vänligen
Ofelia
Svara med citat