Visa ett inlägg
  #10  
Gammal 2021-10-20, 10:54
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 741
Standard Sv: Min ultimata båtluff!

Igår afton anlände jag till Anopoli efter en underbar resa upp och ner och upp igen på Lefka Ori. Man har i minst 2 år hållit på att nyasfaltera vägen och på vissa ställen bräddat vägen efter byn Vrisses. Vilka vackra vyer man får glädjas åt! Imbrosravinen är väldigt vacker. Många av Lefka Oris toppar såg man.
När jag åkte sista sträckan mellan Chora Sfakion och Anopoli var det många bilar parkerade på små parkeringar mellan hårnålskurvorna. Min taxichaufför, George, berättade att vi åkte förbi Ilingas beach och Sweet water beach små stigar ner. Han är bergsklättrare och har bestigit alla dess toppar.

Lite så om tiden i Chania då. Jag bodde som vanligt på Hanim Lounge i gamla stan. Tavernan Röda Cykeln ligger nästgårds så det har blivit mitt stamlokus. En av dagarna tillbringade jag med Birgitta och Per som har hus i Kontomari. Jag har alltid velat se deras trädgård. Nu var den inte längre i sin fulla prakt, men ändock underbar tyckte jag.
Nästa dag träffade jag Pollebosse och hustrun Lisbet i Agia Marina på Erontas Mezebar. Ytterligare en härlig dag! Jag må säga att väldigt många servitörer sköter sig och bär munskydd och i Chania får man alltid maskinskrivna kvitton.

Jag har ännu inte gjort några utflykter i Anopoli, så bilder kommer senare. Det är skönt att man har tavernan Platanos i samma hus som mitt boende.

Birgitta.




Husets hund på Erontas Mezebar. Han var så gullig!



Röda Cykeln





Sängfösaren.




Det ljusnar i Anopoli.
Svara med citat