Visa ett inlägg
  #17  
Gammal 2020-11-27, 22:59
Faestis Faestis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 359
Standard Sv: Riktiga böcker, läsplatta eller ljudbok?

Ljudbok? Nej nej nej. Då blir man så väldigt beroende av att det är en uppläsare som funkar. Och det är det i princip aldrig för mig. Dock tycker jag oftast inte att det går för fort utan snarare tvärt om. Ibland går det så fort att jag blir anfådd av att lyssna på det.

Masse[/QUOTE]

Jag håller med om att det har stor betydelse vem uppläsaren är, i bland blir man helt galen på dialekter, knepiga betoningar, ständiga stakningar osv. Hastigheten på uppläsaren kan man ju in själv. Hade lyssnat på flera böcker med 1,0 hastighet och tänkte det här är ju såååå seeegt jag somnar innan hon har läst en sida - men så insåg jag helt plötsligt att man kan välja hur snabbt det ska gå osv (finns många inställningar som förbättrar och förenklar lyssnandet). Jag kör på 1,5 eller 1,75 oftast nu mera.

Det tog några Ljudböcker för mig för att lära mig hur JAG vill lyssna på mina böcker, men nu är jag som lite beroende av dessa berättelser undertiden som jag gör annat. De förgyller tillvaron och är ett trevligt sällskap. Mestadels lyssnar jag här hemma men även i bland Grekland....

//Faestis
Svara med citat