Visa ett inlägg
  #14  
Gammal 2015-06-03, 16:42
RobEri RobEri är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 487
Standard Sv: Råd för resa till Milos

Det är klart, öar som har internationell flygplats tar större mängder charterturister, så är det med Mykonos, Santorini, Samos, o s v. Det finns visserligen charter till Naxos, Paros och även Milos (tror jag), öar som inte har internationell flygplats, men jag tror charterturism är i mindre omfattning på dessa öar. En del charterturister har fraktats till öar utan internationell flygplats via färjeförbindelse mellan öarna och det har varit si och så med det (inställda färjor, förseningar, båtstrejk, meltemi, o s v). Restiden förlängs med ytterligare några timmar, charterbolag vill också ha extra tidsmarginal för att inte missa färjan, o s v. Alltså, en resa som tar c.a. 4 timmar, blir kanske 7 eller 8 timmar, kanske 9 timmar. På Apollo hittade jag följande varning "Beroende på väder och vind eller oförutsedda händelser kan längre väntetider eller övernattning förekomma på Santorini/Mykonos vid både ankomst och hemresa".
Somliga kombinerar förstås en resa till en ö med internationell flygplats med en mindre ö utan internationell flygplats, det är också en variant.
Nej, öar med internationell flygplats faller mig inte i smak...så jag förstår din rädsla.

Senast redigerad av RobEri den 2015-06-03 klockan 16:52.
Svara med citat