Visa ett inlägg
  #2  
Gammal 2012-04-18, 17:49
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Kalithea, Chania
Inlägg: 1 371
Standard Sv: Sjukhus/Läkare på Kreta?

Citat:
Ursprungligen postat av Icebell Visa inlägg
Vi har en son som lider av en blodsjukdom vilket gör att t ex feber kan bli farligt för honom.. Vi behöver alltså besöka läkare varje gång han blir sjuk i feber som är högre än 38 grader. Alla resor har han hållits frisk hittills och vi har rest mycket. Den ovanliga sjukdomen han har är okänd, men jag tror det ska finnas en expert (av få) på Kreta! Ska kolla upp det.Nu undrar jag om ni vet var de bästa läkarna finns i Chaniatrakten? Finns det akutmottagning någonstans t ex nattetid? Vi ska bo i Agia Marina och det är ju bra om det är under 1 h till akutmottagning...

I Platanias har ni en mycket kompetent privat allmänläkare, Vittorakis. På gränsen mellan Agia Marina och Platanias finns ytterligare en privatläkare och lika så ska det finnas en i Stalos. Alla nämnad läkare arbetar med turister och gör "hembesök" på hotellen.

Inne i Chania har ni Gavrilakis privatklinik, även de arbetar med turister. På sjukhuset i Mournies har ni en akutmottagning, men den samlade kunskapen i engelska där kan rymmas i en tändsticksask. Jag är osäker på om Gavrilakis har akutmottagning, men sånt kan de nämnda läkarna upplysa om. Jag skulle rekommedera er att ta kontakt med läkaren i Platanias eller A Marina så snart som möjligt efter ankomst och informera honom om er sons sjukdom. Då minskar ni risken för missförstånd eller förseningar om olyckan är framme.

//Kikh
Svara med citat