Visa ett inlägg
  #18  
Gammal 2009-10-02, 11:37
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: ... men maten var ikke god

Citat:
Ursprungligen postat av Vilma Visa inlägg
Detta har jag också undrat över, varför verkar grekerna helt ointresserade av att hjälpa till ?
Jeg tror ikke de er uinteressert. Kan det heller ha med å gjøre at de ikke skjønner at det å sette sammen et måltid på gresk vis er fremmed for oss? Iallfall har jeg flere greske venner som nesten ikke tror meg når jeg forteller at "deres" måte å spise på er helt ukjent for oss i Norge. Så når turistene bestiller f.eks. to greske salater til forrett og to entrecoter til hovedrett, tror vel servitøren det er slik de vil ha det, og synes kanskje det virker uhøflig å foreslå noe annet. Antakelig er han jo også vant til at det er slik turistene spiser sin mat.

Helt motsatt (en hendelse jeg kanskje har nevnt før):
Sju grekere var på tur til Stavanger, og skulle spise sin første lunsj på en ganske folkelig restaurant. De bestillte sin mat, noen forretter og noen hovedretter, og da maten (forrettene) kom, spurte de om ikke servitøren bare kunne sette dem midt på bordet, og så kunne alle ta litt av hvert. Men det ville ikke den norske servitøren gå med på! Og grekerne forsto selvsagt ikke hvorfor det skulle være så vanskelig. (Det burde det jo heller ikke være.)