Ämne: Hyra cyklar?
Visa ett inlägg
Gammal 2006-01-25, 17:45
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hyra cyklar?

Citat:
Ursprungligen postat av pht
Vi har just bokat en resa med Apollo. Hotellet heter Pegasus och ligger i Kato Stalos. På bilderna verkar hotellet ligga lite i utkanten av samhället, därför funderar jag om det går att låna/hyra cyklar för att lättare ta sig fram.
Om någon har koll på hotellet eller Kato Stalos så är jag också väldigt nyfiken!
Jag hamnade på Pagasus i KS när jag köpte en restresa till mig och två barn för några år sedan. Det är ett jättefint lägenhetshotell med rymliga tvårumslägenheter och en av de större hotellpoolerna jag sett i Grekland (fast det är iofs inte så många). I anslutning till hotellet finns en minimarket med hyfsade priser.

Pegasus ligger ca 300 hundra meter från stora vägen som går genom byn. Vägen upp till hotellet är den gamla byvägen till Pano Stalos och börjar i hjärtat av den gamla bykärnan, alltså så centralt i Kato Stalos man kan komma. Alldeles nedanför vägen ligger stranden och det finns en hållplats för bussen in till Chania i korsningen. Längs byvägen finns supermarketar, bagerier och mycket annat. Tavernor finns lite överallt, både längs stranden och vägen. De godaste lammkotletterna fick vi på den närmaste tavernan, bara hundra meter från hotellet.

Allt är med andra ord nära och cyklar är som jag ser det inte alls nödvändigt för att ta sig runt.
Svara med citat