Visa ett inlägg
  #183  
Gammal 2015-09-24, 18:05
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Peloponessos – here I come!

Här kommer en rapport från de senaste två dagarna.

Igår tokkörde jag som sagt med min moped. Platser som jag besökte var, i tur och ordning: Diros Caves, Pirgos Dirou, Aeropoli, Limeni. Neo Itilo, Itilo, Agios Nikon, Langada, Platsa, Pigi, Agios Dimitrios, Trachila, Stoupa och Kalogri. Idag har jag besökt bergsbyarna som ligger mellan Kardamili och Stoupa: Petrovouni, Agia Sofia, Proastio, Exochori, Saidona, Kastani, Pirgos och Neo Chori. Plus en del annat som jag inte nämner här.

Hinner som ni förstår inte skriva om allt. Kort kan jag säga att jag har sett och upptäckt så mycket att jag behöver hela vintern på mig att smälta allt. Plus att jag har Pylos och Koroni att smälta. Det blir en lång vinter. Jag kommer, som jag har skrivit förut, lägga ut massor med bilder från denna resa när jag kommer hem. Här kommer några bilder från de senaste två dagarna. (Trachila såg ni bild från igår.)



Nea Itilo.




Limeni. (Där jag ska skriva mina memoarer.)




Med båt genom Diros Caves.




Aeropoli.




Stoupa.




Trött Janne som firar att han är klar med dagen (igår).




Kardamili från ovan.





Vackra landskap att köra moppe (eller bil) i.




Pirgos, en av de fina byarna jag besökte idag.




Foneas beach.




Det blev en sen lunch, och den åt jag hemma hos kära Stella. Jag har skrivit det förut, och gör det gärna igen: Stella Rooms slår allt jag varit med om i Grekland. De är så fina människor att jag vill ta med dem hem i resväskan!

Sedan fick jag veta att managern (Alexandros Koutsas) från norska Lilleput Reiser hade sökt mig och ville träffa mig. Hur han visste vem jag var, och att jag var här, har jag ingen aning om. Hur som helst så hade vi ett mycket trevligt samtal om Kardamili, och resorna hit, och vad som ska hända nästa år. Synd att det inte finns någon sådan resebyrå i Sverige.

Nu ska jag duscha och sedan gå ut och äta. Hoppas på kleftiko i kväll. Beställde för två kvällar sedan, men då var de slut. Men alla som åt såg mycket nöjda ut, och där satt jag med min "pork in lemon sauce", som så klart också var mycket god.

I morgon är en annan dag och då ska jag berätta om mina ändrade planer.
Svara med citat