Visa ett inlägg
  #4  
Gammal 2009-05-11, 16:50
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Sv: Skopelos, skiathos eller Samos?

Både Samos och Skiathos har allt ni söker. Jag har inte varit på Skopelos så jag vet inte hur det är där.

Samos tycker jag har mycket mer att utforska om ni vill åka bil och se er om, många vackra bergsbyar otroligt vacker natur, mycket berg och mysiga slingrande vägar runt ön. Stränderna kanske inte är så vackra (tycker jag) men det var underbart att ligga i havet och titta upp över bergen. Vägen som åker högt över Kokari där man ser ut över havet är hisnande vacker, men jag skulle inte villja bada där för det var väldigt stenigt och blåsigt, men mycket vackert att titta på.

Skiathos har vackrare och mer stränder än Samos, men det är ingen ö om man vill ha varierad och vacker natur. Inga bergsbyar, det saknade jag när jag var där men det kompenseras dock av den underbara skiathos stad. Jätte mysiga gränder där man kan vandra i timmar utan att tröttna. På kvällarna satt man mysigt i hamnen och tittade på folk i rottingsoffor med en god drink, min favorit blev att sitta i trappan, mycket folk men det var vara mysigt tyckte jag. Maten var suverän på Skiathos var vi än åt så smakade det underbart.

Jag älskar båda öarna men jag skulle välja Samos först och skiathos sen. Bara för att jag älskar att åka runt och se byar.

Hoppas att du fick lite hjälp.

Svara med citat