Visa ett inlägg
  #20  
Gammal 2011-04-15, 13:10
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Nattklubbar i platanias?

Citat:
Ursprungligen postat av Wardakis Visa inlägg
Förstår jag dig rätt nu Eva? Att ingen borde åka till Platanias eller Kreta överhuvudtaget bara för att det finns nattklubbar där? Kreta är så mycket mer än nattklubbar och vill man inte besöka dom är det ju bara att avstå!
Gunilla (som varit på Kreta 41 gånger och trivts alldeles utmärkt utan att sätta sin fot på någon nattklubb)
Nej så menar jag inte utan diskussionen gör att stället inte känns lockande. Om utbudet av tvivelaktiga nattklubbar och liknande blir för stort präglar det en ort vare sig ni vill det eller inte. Man får de turister man vill ha sa en tavernaägare på en mindre ö där man försöker satsa på kvalitetsturism.

Jag skulle önska att man satsade på andra saker mer än som görs idag. Varför inte arrangera matlagningskurser, försöka satsa på ekoturism som på Chios, fler konserter med lokal folkmusik och konstmusik som man gör på ex Naxos etc. Historiska vandringar där man berättar om landets rika kulturarv ja mycket mer. Blir det för mycket fokus på bar och nattklubbsliv då blir de som åker dit för att festa i majoritet. Då blir det som i Malia att delar av lokalbefolningen börjar hata turisterna och till slut gör de uppror.

Eva
Svara med citat