Visa ett inlägg
  #51  
Gammal 2011-04-21, 23:23
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Om en hädangången tråd

Glad påsk tillbaka!

Problemet kvarstår (ej hänvisat till specifikt land) , när klassas man som förövare och våldtäktsman? Må vara att det är skamligt att förgripa sig på någon men det kan vara ganska individuellt gällande var den gränsen går. Våldtäkt förknippas allt som oftast med våld, okända män och sönderslitna kläder men kan lika ofta ( om än ej mer vanligt) förekomma mellan människor i nära relation. I en dylik situation tror jag tyvärr att många (tjejer, killar , män , kvinnor) väljer att inte anmäla pga av skam,eller rädsla för att ej bli trodd. Ej heller om man varit ute, druckit några drinkar ,flirtat lite, följt med hem och sedan ångrat sig. Därav mörkertalet jag hänvisade till. Jag menar att det är lätt att agera om något är synligt men hur många är det inte som tiger om sina upplevelser av övergrepp?

Ska tillägga att jag med glädje återvänder till Kreta och Grekland ( och andra platser i världen, är dock inte så sugen på dikaturer) med hopp om att dialog och utbyte av erfarenheter mellan människor från olika länder leder till en vidgad världsbild! (tror dock inte på öga för öga och vendettavarianten)

Xpovia polla se olous!
Svara med citat