Visa ett inlägg
  #42  
Gammal 2011-04-21, 20:15
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Om en hädangången tråd

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp Visa inlägg
Helt enig med dig. Och de som tänker bojkotta Grekland för den här sakens skull, tänker de även bojkotta Thailand, tro? Eller väljer de att blunda för barnsexturismen och den öppna prostitutionen där? Bara för att ta ett annat land som exempel...

Karin
Thailands myndigheter och polis gör ett mycket beundransvärt och effektivt arbete i samarbete med många andra länders myndigheter för att bekämpa barnprostitutionen. På de orter jag besökt har den aldrig varit öppen men du har kanske roat dig på andra ställen.

Det uttalande som den numera sparkade handelsattachén från den grekiska ambadassaden gjorde om oss svenska kvinnor är exceptionellt och något liknande om svenskar skulle nog inte Thailands representaner drömma om att yttra.

Jag har som kvinna aldrig kännt mig så välkommen, väl behandlad och respekterad i Grekland som jag gjort i Thailand. De djur jag sett har också behandlats bättre än vad jag sett i Grekland. Nu haltar jämförelsen kanske en aning eftersom jag besökt Grekland mer än 30 ggr och bara besökt Thailand fyra gånger.

Eva
Svara med citat