Ämne: Alternativet!
Visa ett inlägg
  #17  
Gammal 2020-04-14, 10:58
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 748
Standard Sv: Alternativet!

I morse kom jag på mig själv att inte ha tänkt på coronaviruset det första vakna 10 minuterna.
Sen slog verkligheten emot mig igen!
Det känns fortfarande overkligt och man önskar att det vore som en kollektiv förkylning som nu borde ebba ut och gå över.
Tomheten över att inte ha en resa framför sig är överväldigande. Vid den här tiden på året brukar man ha det där härliga pirret av längtan i kroppen. Nedräkning och planering.
Det blir första gången på drygt 15 år (eller mer) som vi inte spenderar en försommarvecka i Grekland.
Vet inte om jag vågar hoppas på nån resa på läänge... Inser faktum och lägger ner mer tid på "alternativet". Pga min nya jobbsituation så har jag möjlighet att spendera kvalitetstid där och det är en ljusglimt i mörkret. Imorgon blir det till att packa necessären igen.
Lägger en del tid på att läsa om Grekland, se på gamla foton, titta på resedestinationer och naturligtvis följa allt som händer på Kalimera. (Nickelena, vilken härlig måltid ni hade!)
Vi har inte tagit Vings generösa erbjudande med rabatter och fri ombokning. Tänk om dom kursar! Får vi tillbaka alla pengarna då?! Nej vi håller dörrarna öppna för alla resebolag för skulle det bli möjligt med en höstresa så har vi fler alternativ. Då blir det en "sista minuten" och det får bli vart som helst..i Grekland! ❤🇬🇷❤
/ Kajja
Svara med citat