Visa ett inlägg
  #15  
Gammal 2021-02-12, 09:42
Outis avatar
Outi Outi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 187
Standard Sv: Måste ha något att längta till

Härligt att ha något att längta till! Längtar också till Grekland!

Jag har en period mellan februari och maj varje år då jag längtar extra mycket till Grekland. Då lyssnar jag mer än någonsin på grekisk radio, gör spellistor med grekisk musik på Spotify och lagar grekisk mat.
Den perioden har precis börjat

Vi hade en resa bokad till i sommar, det var en resa som flyttades från förra sommaren till i år. Sedan fick jag reda på att hotellet vi bokat inte öppnar i år heller. Jag frågade vår resebyrå om detta stämde, som i sin tur kollade upp detta och meddelade oss att de inte har detta hotell i sitt program i år... Eftersom resebyrån inte har andra hotell i det område vi vill bo på, avbokade vi resan. Efter denna avbokning har vi kommit fram till att vi nog avvaktar med att resa till Grekland i år. Vi siktar in oss på 2022 istället. Vi känner oss osäkra just nu gällande vaccin, covid-tester och alla möjliga restriktioner som kan finnas på plats även i sommar. Det är så tråkigt, men vi får trösta oss med att det kommer att kännas desto roligare sen när vi känner oss redo för att resa igen.
Svara med citat