Visa ett inlägg
  #11  
Gammal 2007-07-24, 12:31
pulta pulta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Nygård
Inlägg: 70
Standard Sv: Semester förstörd.

Ja visst blir man besviken när resan inte blir som man förväntat sig,man har ju Stora förväntningar och har lagt ut massa pengar.Skall berätta om min mardrömsresa till Turkiet visserligen,vi gjorde 2005 när jag fyllde 40.
Vi sparade och gnetade i 2 år,fick ihop 40 tusen till en resa för mej,gubben och mina 3 och hans 2 barn.
Vi tog en Inclusive resa,med mat och allt på hotellet.Dag 2 började vi en efter en må dåligt,spydde och sket,(ursäkta) om vartannat,ungarna var helt slut och vi med som var tvugna att hjälpa dom,sjuka som vi var oxå.
Vi förstod sen att HELA hotellet var sjukt,vi träffade andra människor utanför och ett STORT möte med arrangörerna ordnades av oss resenärer.
Det visade sig att dom visste att hotellet var smittat av nåt,nån j.vla bakterie,MEN dom slussade in oss ändå.Det hade varit problem i EN MÅNAD,med sjuka resenärer......
Vi fick det i alla fall till att nya resenärer som skulle komma efter våran vecka var slut fick komma till andra hotell.
Vi lyckades få stopp på det där och då,jag tror vi var ett 50 tal från Sverige där just då.
Väl hemma frisknade alla till utom jag,som har problem-mage i vanliga fall,gick ner 10 kg....sjukskriven i 6 veckor.....vägde 52 kg till min 174 långa kropp....
Sen pågick en process med arrangören och till slut fick vi 18 tusen tillbaka,
alltid något,MEN hela semestern blev förstörd och min 40-års dag lär jag och min familj aldrig glömma.
Nu blir det aldrig mer Turkiet,jag håller mej till Grekland hädanefter....