Visa ett inlägg
  #5  
Gammal 2007-07-24, 08:04
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Semester förstörd.

Vilken otur för er. Tyvärr är någon till några timmar flygförseningar ganska vanliga och det är bara att koppla av under tiden. E 111 plastkortet samt försäkringshanlingarna är alltid det första som packas i mitt handbagage. telefonnummer till försäkringsbolagates lokalkontor, min bank det andra sen är jag rustad för resan. Fungerade klockrent när jag blev sjuk på Karpathos för några år sedan. Kan aldrig predikas nog hur viktigt det är med dessa handlingar.

Bagaget brukar vi alltid bära själva från bussen även vid charterresor. bussaufförens arbetsmiljö skulle bli alldels outhärdlig om han skulle göra detta för alla gästerna. Det är bara vid resor utanför Europa eller vid boende på lyxhotell som hotellen har bagagebärare. Personligen tyckte jag att det var lite pinsamt när en spinkig thailändare skulle släpa på min väska. Reder mig gärna själv. Fast under årets ö-luff var det på en del öar en del bagagebärande av flinka unga, starka män som hjälpte till vid resorna till och från hamnarna.

Hoppas ni ändå hade glädje av er semesterresa och kunde njuta av det fina som Grekland har att erbjuda.

Eva