Visa ett inlägg
  #6  
Gammal 2019-06-12, 11:15
Beas avatar
Bea Bea är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 560
Standard Sv: Frågor om Ikaria

Hej!
Grattis till val av ö! Ikaria är en av våra absoluta favoriter! Vi åker dit igen på söndag, vårt fjärde besök. Längtar något enormt.

Det har både blåst och varit helt kavlugnt under våra 3 tidigare besök i Armenistis. Jag har vid varje besök simmat från byn hem till Valetas ett par gånger, och aldrig upplevt det som strömt. Men jag simmar ganska nära stranden.

Precis som Celbe skriver upplever inte jag heller att det är uppförs till Valetas. Men går ni längs stranden så är det en trappa upp.

Vi har promenerat till Nas, både längs bilvägen och längs vandringsleden. Rekommenderar den senare! När vi skulle gå hem sist blev Anna på Tavernan så olycklig över detta, så hennes man skjutsade hem oss!

Seychellerna är coolt, men förra året var det smockat med folk, och det är svårt att få skugga. LÅÅÅNG bilresa dit också, så jag skulle skippa det. Men åk till Raches! Mysigt på kvällstid och stort utbud av tavernor, gyros, barer och små butiker.

Vi hyrde bil i Armenistis förra året, då var vi där lite senare, början av juli, och det var ganska få bilar att hyra. Så om ni helt säkert vill ha en bil i juli - förboka!

Ni kommer att ha det fantastiskt!

Hälsar
Bea
Svara med citat