Visa ett inlägg
  #37  
Gammal 2008-01-16, 18:06
osccar osccar är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 15
Standard Sv: Naxos med flickvännen

Citat:
Ursprungligen postat av Ia Visa inlägg
Hei.

fant du så billige biletter til Santorini.., løp og kjøp med en gang! Ikke vent til helgen.., alle venter til helgen og de billige bilettene blir sluttsolgt. Det er alltid bare noen få billige biletter..

Båturen fra Satorini tar et par timer og er kortere, men ikke så veldig mye billigere. (kanskje dere sparer 7-10 euro pr. bilett.)
Hurtigbåt koster alltid omtrent dobbelt så mye

Tror buss fra flyplassen til havnen går veldig skjeldent, sats på taxi, tipper det koster rundt 20-25 euro, men er ikke sikker.

Det kan være lurt å høre med noen andre på flyplassen om de vil dele taxi med dere. Men dere må late som dere er i samme følget ellers så må dere bare betale dobbelt..

Men lander dere på Santorini, så bli en natt !! Book en natt hjemenifra og avtal om henting og bringing.
Det er virkelig en helt spesiell øy

Ia
Tack för tipsen. Tål att tänkas på

Citat:
Ursprungligen postat av Janet Visa inlägg
Såklart ni ska välja Rafina om det är smidigare, absolut. Det är bara jag som är okunnig i hamnbranschen och direkt tänkte på Pireaus.

Så ni vet - det är fint i Aten, klart värt ett besök. Om ni skulle vela mellan Santorini och Aten. Men å andra sidan blir båtresan inte så lång från S.

Good luck!
Tack. Men om planet lyfter från Aten vid 18.45-tiden måste man anlända till Aten kvällen innan eller vågar man åka samma dag?

Citat:
Ursprungligen postat av Siri A Visa inlägg
För enkelresa låter det lite mycket. Räkna med 2000 - 2500 istället. t o r. Går så klart att få billigare...


15.50 € Tar ganska exakt 2 timmar och går 3-4 ggr/dag


Det finns kanske buss direkt, när vi var där gick den bara till Fira. (10 juni) Men bussen kom aldrig så vi delade taxi till Fira. 15 €. Därifrån gick bussen först 14.15. tar ca. 20 minuter och kostade 1.70 €. Trevligt med en promenad i Fira innan båtresan. De flesta båtar bl.a. Blue Star går ifrån hamnen Ahtinos nedanför Fira

Lycka till med planeringen!
Tack! Eftersom vi kan åka när som helst i Juni efter sjätte så kanske vi väntar och håller koll på flygpriser varje dag istället. Jag har möjlighet att kolla internet flera gånger om dagen så det kanske är värt. Om det brukar släppas billiga biljetter så att säga.

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Var har du Siri hittat billigare biljetter till Santorini vid den här tidpunkten? Biljettpriset för enkelstolar är i år dyrare än förra året. Förra året betalade jag ca 1100 kr ner och drygt 1200 hem men dessa priser blir nog svåra att hitta till Santorini i sommar. Hur det sen blir med sistaminutenpriserna är de ju ingen som riktigt vet. Jag skulle nog boka för det priset om jag ville vara säker på att ha en resa klar och är beroende av att resa en viss tid under sommaren.

Eva
En fråga - finns sista minuten på endast flygstolar?

Citat:
Ursprungligen postat av Ia Visa inlägg
Om valget står mellomca- 1360 til Athen eller ca. 1600.- til Santorini så hadde jeg ikke vært i tvil om å velge Santorini.

Kortere båttid og noen euro billigere + at dere får med dere en ekstra øy.


Skjønner at dere da lander tidlig og kan uten å overnatte der alikevel få flere timer i Fira og/eller Oia.

Athen kan dere om dere vil oppleve på hjemveien...

Men de bilettene tipper jeg snart blir borte..., fra Oslo er det utsolgt når jeg vil dra og det finnes bare noen svært få biletter igjen på nærliggende avganger...


Ia
Tack för tipsen - är lite tveksam hur jag ska göra. Vi har kommit fram till att vi gärna vill boka hotell innan vi åker främst för att kunna koppla av när vi sitter på båten till Naxos. Så mailar runt och hör lite - fick priset €60 per natt på Hotel Spiros och sedan andra veckan var deras priser €70. Betalar jag för två veckor kommer jag inte att tolerera prishöjning under perioden vi är där. Är det lika med omöjligt att pruta via mail eller struntar dom hellre då i kunden? Tycker €60 känns ganska mycket men han skrev att det var en studio - och nu till frågan: vad är en studio? Det vi vill ha är enkel rum så skrev att vi ville ha single room i svarsmailet

Citat:
Ursprungligen postat av Siri A Visa inlägg
Om du menar billigare än 2000 - 2500 så hittade jag de biljetterna förra sommaren, avresedatum i slutet på juni. Vi kunde tyvärr inte åka då och allt var inte bestämt än. Men jag tror priserna bara låg kvar någon dag och de hade ett fåtal biljetter till det priset. 4 st. tror jag det var. Gick naturligtvis åt direkt. 500 nånting kostade de, enkel väg. Sen vet jag inte vad hemresan kostade, men om man är klurig så kanske man kan fixa ihop något. Så menade jag. Men du har rätt. Det är ovanligt med så låga priser. Och att priserna är på väg upp märks tydligt. Airtours (tjatig va? ) hade t o r. Santorini 2700:- fast pris. I April förra året gick de ner till 2400 t o r. på juni-resorna. Vi bokade för 2700 och ink. skatter m.m. gick det på 3049/biljett - exakt. I år är även resorna hos dem lite dyrare. 200:- i jubileumsrabbat har de iaf. Just nu. MEN är det något jag hatar så är det att leta flyg... sååå tråkigt. Priser upp och priser ner. När är det dags att boka egentligen.
Blir inspirerad på att leta billigare flygbiljetter och hålla koll på internet varje dag - tror ni att det lönar sig? 10-14 dagar vill vi vara borta och gärna direktflyg dit och hem.
Svara med citat