Visa ett inlägg
  #31  
Gammal 2009-07-06, 18:33
E.S E.S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Inlägg: 8
Standard Sv: Bra ställen i rythemnon?

har sammanställt en liten lista på alla tips jag har fått, kan kanske vara intressant för någon, kom gärna med tillägg, komentarer eller rätta till något som jag skrivit fel.

Gyros:
Lavrintos (f.d. Thracka) Längs med strandpromenaden in mot stan
Kokkinos, Mitt på taxitorget(okända soldatens torg)
Snabbmat/Lunch:
Tietpino(stavning?) Billig och mycket god snabbmat. På strandpromenaden.
Manolis Place, Gyros, pizza, grekisk mat och stor barnmeny, lekpark bredvid, från Ibiscos ner till strandpromenaden, ta till höger ca 500 m
Pizza:
Pagliaggio, Supergoda pizzor som många rekommenderar, Ligger längs strandpromenaden
Toscana, under kvällstid serveras hela menyn och under dagen mest lunch, Ligger strax innan torget, bredvid Goody’s
Tavernor och Restauranger:
Dome, ett tips från många och tydligen en av restaurangerna som har toppbetyg, ligger längs strandpromenaden
Restaurang & taverna Alkis, God hemmalagad mat, levande musik ons. & lör.
Restaurang Zambia, Suveräna Meze-rätter, Vid busstationen.
Restaurang Tropical, Bra pris, trevlig personal, god mat med stora portioner, ligger ungefär längs halva strandpromenaden.
Summer Dream, Taverna med god mat, ner mot strandpromenaden… en bit från stan ta in på en tvärgata till höger, vid Hotel Palace.
Taverna Egli, Bra pris, Familjetaverna med stenugnsbakat bröd och hemmalagade Grekiska rätter,
samma gata som summer Dream.
Symposium, God grekisk mat överlag, Diplom för en av 10 bästa restauranger på hela kreta, ligger i gamla stan
Parastratima, Supergod Meze, Precis bakom Rimondifontänen
Taverna Akti, God lunch, Billig ouzo + tilltugg(bröd, oliver, fetaost) 1,50 €, ligger vid strandpromenaden
Biraeis, Supergod och billig schnitzel, men har även fått kritik, Bl.a. serveras en odrickbar raki.ligger längs strandpromenaden
Kriti Taverna, Kalamares och traditionell grekisk mat. längs strandpromenaden in mot stan
Supermarket:
Chalkidakis, från ibiscos ta till vänster sen höger nått kvarter bort, nära hotell lefkoniko
Diverse Tips:
DonutDamen på stranden: Har riktigt stora och goda donuts, tydligen ett måste!
Baja: Ett pool och barområde med två Häftiga vattenrutchkanor, fint strandområde intill, inträde 6€ inkl 1 dryck, ligger i platania ca tio min med taxi.
Varumarknad på torsdagar, stora hamnen vid början av strandpromenaden
Undvik fiskrestaurangerna i hamnen, är enligt många inte värda det dyra priset.
Café Svea, svenskägt café med bl.a. svensk kaffe
Svara med citat