Ämne: Paxos!
Visa ett inlägg
  #7  
Gammal 2005-04-26, 18:16
epiros epiros är inte uppkopplad
Avstängd
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 900
Standard Sv: Paxos!

Citat:
Ursprungligen postat av Stina
Tack PO och Epiros för era svar!
Vilka fina bilder, PO!
Paxos verkar vara en väldigt grön ö, är ju mer van vid det kykladiska lite karga landskapet så det skulle vara trevligt att se en annan sida av Grekland också. Husen verkar vara väldigt vackra!
Angående Antipaxos, är det sandstränder där och hur lång tid tar badbåten dit? Vattnet ser ju helt fantastiskt ut!
Vilken tid är bäst för att besöka denna sida av Grekland? Får för mig att vädret är lite sämre på västkusten så pass långt norr ut?

Mvh. Stina, som åker till Kreta om 38 dagar
Hej Stina

Den nordvästra delen av Grekland är den nederbördsrikaste räknat över hela året. Därför också mycket bördigare och grönare jämfört med exempelvis kykladerna. Jag föredrar att besöka Grekland tidigt på sommar- säsongen , slutet av Maj början på Juni, så oxå när jag rest till Parga eller Lefkas. Vädret har varit ungefär som svensk högsommar när den är som bäst, eller bättre, det har hänt att det regnat och åskat, fast det har varit snabbt övergående. Förra året drog det in en "storm" när jag var i Parga i början av juni, men det kändes nästan lite exotiskt, speciellt eftersom det ändå var relativt varmt för mig som nordbo. De Pargabor jag pratade med tyckte det var vinterväder.

epiros
Svara med citat