Ämne: Syros
Visa ett inlägg
  #1  
Gammal 2010-03-06, 02:03
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Syros

Eller Siros som det stavades då, när jag var där... Det är många år sedan. Och tyvärr kom jag av färjan med fel fot först en sen kväll då... Fick inte tag på något rum ens, så vi fick sova på en stenstrand... Första intrycket var inte så bra... Faktiskt nog enda gången jag känt obehag på en Grekisk ö! Människorna vi träffade var inte trevliga! Så Ermopoli tillhör inte mina favoriter!

Men nästa dag köpte vi en handritad karta. Och så blundade vi och pekade... Vilket innebar att vi tog vi en Taxi till en vik som heter Vari. Och det var ett mysigt ställe då. Det lär ha byggts ut numera... Om det blivit för mycket vet jag inte, men det är / var en härlig vik med fantastiskt klart vatten och en behagligt avslappnad stämning.

Kini har jag inte varit i så jag kan inte uttala mig om den orten. Men om ni åker till Syros skulle jag rekommendera en utflykt till Vari. Även om det byggts ut där så tror jag inte att någon skulle bli besviken på den viken och vattnet...

Den orten / viken syns sällan i medier. Så troligtvis är det mest Greker som åker dit.
Svara med citat